به کار بردن رنگ سال در فرآورده‌های غذایی

رنگ سال در فرآورده‌های غذایی

گاهی مسائل ساده‌ و روزمره‌ای مانند رنگ غذا یا بحث رنگ سال، چنان اهمیتی پیدا می‌کنند که کارخانه‌های تولید غذا با تشکیل تیم‌های تحقیقاتی ویژه درباره آن‌ها تحقیق می‌کنند تا با ایجاد یک سمفونی خوراکی، محصولات خود را اشتها برانگیزتر کنند. کمپانی پنتون، رنگ آبی کلاسیک را به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب کرده؛ بحث رنگ سال، روی تولیدات صنایع مختلف از جمله مد، دکوراتیو، بسته‌بندی و… تاثیر می‌گذارد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم درباره به کار گرفتن رنگ سال در فرآورده‌های غذایی صحبت کنیم.

آیا فرآوده‌های غذایی باید تحت تاثیر رنگ سال قرار بگیرند؟

با توجه به این که رنگ آبی کلاسیک، که امسال به عنوان رنگ سال انتخاب شده، بین مردم از محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار است، به کار گرفتن این رنگ در فرآورده‌های غذایی نه تنها ایده بدی نیست، بلکه بسیار مقبول و اشتها برانگیز نیز هست.  حال که در عصر شبکه‌های مجازی زندگی می‌کنیم، می‌توانیم اهمیت خوش‌ رنگ بودن غذاها را بیش از پیش درک کنیم. اما اصحاب همین شبکه‌های مجازی با تولید محتوا پیرامون میزان سلامت فرآورده‌های غذایی، ممکن است مخاطبان خود را نسبت به غذاهای رنگارنگ بدبین کنند.

لازم است بدانید که اکثر رنگ‌ دهنده‌های شیمیایی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی وارد ایران نمی‌شوند، بنابراین اکثر کارخانجات صنایع غذایی ایران، برای رنگ دادن به محصولات خود از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید با کمک رنگ‌های طبیعی، غذاهایی که می‌پزید را اشتها برانگیزتر کنید، می‌توانید از رنگ‌های طبیعی موجود در بازار استفاده کنید و یا شخصا اقدام به ساخت این رنگ‌ها کنید.

چگونه آنچه که می‌پزیم را بسته بندی کنیم

با توجه به این که کارخانجات صنای غذایی، معمولا با کمک روانشاسان متخصص در زمینه تاثیرات روانی رنگ‌ها، بسته بندی محصولات خود را طراحی می‌کنند، احتمالا مطالعه باقی این مقاله برای افرادی که به سر سودای تاسیس یک کارخانه بزرگ را دارند یا صاحب یک موسسه سازمان یافته هستند نمی‌خورد. اما اگر شما هم یکی از هزاران نفری هستید که با فروش اینستاگرامی غذاهایی که می‌پزید امرار معاش می‌کنید، باید خدمتتان عرض کنم که تازه به قسمت جالب مقاله رسیده‌اید. از اینجا به بعد قرار است درباره تاثیر رنگ‌ بسته‌ بندی محصولات شما روی مخاطب صحبت کنیم. بیایید کارمان را با رنگ سال شروع کنیم…

بسته بندی آبی چه تاثیری روی ذهن مخاطب می‌گذارد؟

با توجه به این که شرکت پنتر، رنگ آبی کلاسیک را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است، ممکن است بسیاری از تولیدکنندگان عمده و غیرعمده، از این رنگ برای بسته بندی محصولاتشان استفاده کنند. رنگ آبی بسته بندی هرچقدر تیره‌تر باشد، بیشتر به عنوان نماینده حرفه‌ای بودن شرکت تولید کننده است و هرچقدر رنگ آبی بسته بندی کم رنگ‌تر باشد، بیشتر نماینده خلاقیت شرکت یا فرد عرضه کننده است.

بسته بندی آبی مواد غذایی

تاثیر رنگ قرمز روی ذهن مصرف کننده

انرژی و نیرویی که رنگ قرمز به مخاطب القا می‌کند مثال زدنی است. جدای از این موضوع، اگر یخچالی پر از مواد غذایی با بسته بندی‌های متفاوت باشد، چشم شما در ابتدای امر متوجه بسته بندی قرمز رنگ می‌شود.

تاثیر رنگ سفید روی ذهن مصرف کننده

رنگ سفید، رنگی ساده و خالص است. بنابراین اگر قصد داشته باشید تمیزی، کارایی و سادگی را به کمک بسته بندی خود به ذهن مخاطب القا کنید، می‌توانید از رنگ سفید برای بسته بندی محصولاتتان بهره ببرید.

تاثیر رنگ قهوه‌ای روی ذهن مصرف کننده

رنگ قهوه‌ای عمدتا برای بسته بندی موادی استفاده می‌شود که از نظر خواستگاه، ارگانیک هستند یا برای تولید آن‌ها صرفا از مواد طبیعی استفاده شده است.

مطالب پیشنهادی :

چگونه رنگ صورتی را به غذا اضافه کنیم؟

بیاید بشقاب غذا را رنگ کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code